Accions que promouen la higiene personal

Aquest indicador valora el grau de compromís del centre a promocionar, gestionar i facilitar els hàbits higiènics com ara:
  • Projecte per a la promoció d’hàbits d’higiene quotidians: elaborar un projecte per promocionar els hàbits d’higiene quotidians de l’alumnat a través de campanyes i tallers de sensibilització, de treball amb les famílies i millorant les instal·lacions, amb estudi previ d’aquestes. Serà un projecte amb accions concretes, adaptat al centre educatiu, amb protocols d’intervenció i derivació desenvolupats i amb persones responsables de cada àmbit.
  • Bones condicions higièniques a les instal·lacions del centre: vetllar per la higiene de les instal·lacions: neteja diària dels lavabos, disponibilitat de sabó, paper higiènic, pestell a les portes, paper per eixugar-se les mans. Promoció del rentat freqüent de mans: tenir dispositius amb desinfectant de mans a l’abast de l’alumnat, amb rètols explicatius de com fer-ne ús.
  • Promoció de la higiene bàsica després de fer exercici: incentivar la higiene després de les classes d’Educació Física i de les extraescolars, amb instal·lacions adequades i organitzacions horàries adients. Instal·lacions dels vestidors i dutxes ben equipades: disposar de dutxes suficients per a l’alumnat del centre. Garantir unes instal·lacions adients als espais de vestidors (calefacció, aigua calenta, bancs, penjadors i prestatges, taquilles).
  • Privacitat als vestuaris: vetllar per garantir el confort i la seguretat d’intimitat durant el temps d’higiene a les dutxes del centre educatiu.
  • Taquilles personals: oferir taquilles personals per guardar-hi els estris d’higiene personal.
  • Promoció de la salut bucodental: facilitar que l’alumnat adquireixi hàbits de higiene de salut bucodental. Facilitar el rentat de dents després dels àpats (espais i temps).

Fonts