Accions que fomenten els hàbits de postura i son

Aquest indicador pretén mostrar en quina mesura el centre educatiu ha incorporat, a les seves estratègies d’intervenció, actuacions vinculades al foment d’hàbits saludables de postura i son quotidians. Per tal de fomentar hàbits de postura i son el centre pot incidir, entre d’altres, en:
  • Mobiliari que afavoreixi una bona postura corporal: tenir en compte aspectes com que les taules i les cadires es puguin adaptar a l’alçada de l’alumnat (afavorir que toquin amb els peus a terra, garantir una correcta col·locació postural, disposar les cadires correctament per facilitar el seguiment de les explicacions i la interacció entre alumnat i professorat).
  • Tallers de sensibilització per treballar la consciència de la higiene postural: elaborar i implementar tallers per part de professionals especialitzats en la higiene postural.
  • Tallers de sensibilització sobre la importància d’un descans adequat: realitzar tallers per part de professionals especialitzats sobre la conducta del son, per tal de conscienciar sobre la importància d’un descans adequat i actiu, i d’una bona postura mentre es dorm.
  • Reforçar el paper de professionals de la salut al centre educatiu: professionals d’infermeria i psicologia poden vetllar de manera global per l’educació per a la salut i fomentar la importància d’adquirir bons hàbits quotidians.
  • Formació per a les famílies: oferir formació a les famílies sobre la introducció d’hàbits d’higiene postural i de son i facilitar eines per incorporar en el dia a dia relacionades amb la higiene postural i la son.

Fonts